Het afgelopen geweldige & spannende weekend! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Shannen Bartelen - WaarBenJij.nu Het afgelopen geweldige & spannende weekend! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Shannen Bartelen - WaarBenJij.nu

Het afgelopen geweldige & spannende weekend!

Blijf op de hoogte en volg Shannen

31 Maart 2016 | Aruba, Oranjestad

Hola Dushi's!

Afgelopen weekend hebben we zoveel meegemaakt, dat ik dit in een apart verslagje graag even wil delen.

Afgelopen weekend was het natuurlijk Paasweekend dus waren we lekker lang vrij, heerlijk!

Vrijdag zijn we lekker gaan genieten op Palm Beach. Zoals, iedere keer regelen we bij zo'n beachtent een parasol en soms lichbedjes, voor een goedkoop prijsje. Er zijn twee beachtenten achter elkaar en als je nog maar Palm Beach op komt lopen, komen ze al op je af gestormd. De 1e beachtent lopen wij meestal voorbij omdat zij te duur zijn en vaak niet willen onderhandelen, hierdoor worden wij ook vaak nageroepen, maar daar geven we lekker niets om. De 2e beachtent zijn hele aardige mensen, zij willen altijd onderhandelen en geven ons altijd wel een leuk lokaal prijsje. Dat is pas echt genieten op het strand! Eerst namen we niet zo vaak een parasol, maar tegenwoordig is de zon tussen 13.00 en 15.00 niet te houden, zo warm. Eenmaal op het strand hadden we afgesproken met de ouders van Tessa. Zij zijn hier nu voor 2 weken en vinden Aruba net zo geweldig als ons! Hun hebben afgelopen week toch ook eens geprobeerd om voor goedkoop op het strand te kunnen liggen, maar dat is hun helaas niet gelukt. Locals krijgen een mooier prijsje dan toeristen, zij worden vaak afgezet en vergeleken met de Amerikanen van de cruiseschepen.

Na een heerlijke stranddag lekker tapas gegeten bij Bugaloe. In die tapas heb je altijd trek, alles wat je bestelt smaakt heerlijk, zeker na een lange stranddag. Iedere vrijdag is er ook een bandje wat optreedt, waardoor je lekker kunt mee zingen en dansen aan tafel en dat hebben wij ook zeker gedaan. Ondertussen nog wat foto's nemen en onze dag is weer vastgelegd. Je kunt maar niet genoeg foto's nemen op Aruba toch? s'Avonds zijn we nog een drankje gaan drinken en op stap gegaan met onze Arubaanse/Spaanse vrienden bij Capri. Een dansje hier en daar is altijd gezellig.

Zaterdag hebben we goed uitgeslagen en lekker geluierd bij het zwembad. Nog even een shopje gedaan bij de Mac en jawel een nieuwe lippenstift gescoord. Toen dachten we nog even om boodschappen te gaan bij Superfood (De Nederlandse Jumbo onder ons). Je raad het al, hadden we dus beter een andere dag kunnen doen. Zowat alle karretjes waren in gebruik, alle kassa's stonden wel zeker 10 wachtende voor, ik overdrijf niet! Nou Mam, dan hadden wij hier al vaak onze boodschappen gratis gehad hoor, als we 4e wachtende waren geweest! Haha
Na zo'n 20 minuten in de rij gestaan eindelijk onze boodschappen en konden we eten gaan maken. s'Avonds zijn we op tijd naar bed gegaan, omdat er zondag een eilandtour voor ons klaar stond.

Gohgoh dat was me de eilandtour wel, jeetje!

Waar zal ik beginnen.

We werden opgehaald en reden richting het zuiden. Onze allereerste stop was bij de Bushiribana Gold Mill Ruins. Dit was een mooi oud gebouw, waar je mooie foto's kon maken. Ook de omgeving was prachtig, platteland met vele cactussen en opgestapelde stenen. Daarnaast zie je heel mooi de blauwe zee rondom. Wel stond er afgelopen week een flink windje. (achteraf hoorden we dat het code rood was en je goed moest oppassen) Tja hadden we dat maar geweten.

Toen werden de wegen wat onverhard en brokkeliger...

Onze volgende stop was bij de Natural Bridge. Een prachtige natuurlijke brug, waar de stromende zee onderdoor gaat. Helaas was een gedeelte hiervan al afgebroken, maar alsnog vond ik het een prachtig uitzicht.

Vervolgens zijn we doorgereden naar de Natural Pool. Dit zijn natuurlijke zwembaden middenin rotsen in de zee. Deze zwembaden zijn erg bekend op Aruba en iedereen raadde ons aan daar zeker naartoe te gaan en daar heerlijk te kunnen zwemmen. Wij onze bikini's aangedaan en natuurlijk erg veel zin om daar te gaan zwemmen.

Maar hoe moesten we daar komen...

Dit was de verschrikkelijkste, hobbeligste, gevaarlijkste en idiootste weg ooit! Ik kan het zelf niet eens een weg noemen en ik begrijp echt niet dat dit een weg is waar toeristen mogen en kunnen komen en zelfs aangeraden worden om erheen te gaan. Gelukkig hadden we een grotere en stevigere auto van onze vrienden en moest ik zelf niet rijden! Berg op en af, over rotswegen, stenen moeten verleggen, kop 100 x gestoten tegen het plafond, mijn flesje water zowat de gehele rit over mezelf heen gegooid, zo'n 50 gillen gegeven, zo'n 10 blauwe plekken rijker en zo'n 30 keer met de afgrond oog in oog gestaan, zijn we uiteindelijk aangekomen bij de NATURAL POOL OP ARUBA! Jullie begrijpen al hoe dit ritje geweest moest zijn, maar dat was nog niets hoor.

Uiteindelijk blij dat we die auto uit konden, want wat had ik een stijve kont van al die hobbels. Uiteindelijk met veel enthousiasme gingen we richting de zwembaden. We kwamen beneden en ja het was echt prachtig, die rotsen zo groot en daar middenin zo mooi blauw water. Al was er voldoende wind en klotsten de golven flink overal tegenaan en overheen. Uiteindelijk hebben we wat rotsen beklommen en wat mooie foto's gemaakt. Toen was het tijd om de zwembaden in te gaan. Er was natuurlijk geen trappetje zoals we gewend zijn. Dus met wat glijden en sneden in je voeten van over de rotsen heen te klimmen zaten we eindelijk in de Natural Pool. Er liepen nog vele andere toeristen rond en ook andere mensen liepen over de rotsen bij de Natural Pool. Tessa en een vriend waren al eerder de Natural Pool in gegaan en stonden al op de hoogste rots, ik kwam later met nog twee andere jongens. Wij begonnen rustig in de laagste Natural Pool. (dachten we) Na wat baantjes te hebben getrokken wilden we toch nog iets verder gaan. Dit kon amper omdat ik iedere keer schrok van de hevige zee die over de rotsen heen kwam. We kozen ervoor om een beetje bij de kant te blijven zwemmen.
Dat was eens even 5 minuten genieten zeg van dat blauwe water! Klots, BAM BAM BAM, onderwater, koppeltje duikelen, mijn bril bijna verliezen (Die ik hoe dan ook gered heb en ik erg blij om ben). Helaas mezelf niet helemaal alleen kunnen redden. Wat was dat joh! Plots kwam er een enorme golf over de rotsen heen en met een stroming, die niemand kon houden. Daar gingen we dan, voordat ik het wist vloog ik onderwater mee met de stroming, totdat ik boven kwam gelukkig en die vriend van ons zich beet had gehouden gelukkig aan een rots en mij riep en uiteindelijk mijn arm kon pakken. Ik ben wel tegen zo veel rotsen aan geknald onderwater en dat was later ook wel te blijken ook. Ik werd door die jongens geholpen om die Natural Pool uit te klimmen, pfoe wat een geluk en ik stond nog even te shaken hoor! ( Pap mam niets aan 't handje!) Ondertussen riepen de mensen om ons ook snel kom eruit en probeerden ons te helpen. Toevallig zat er doodleuk een mannetje van de Natural Pool en zei, jongens jullie mogen eigenlijk niet zwemmen omdat de stroming en de zee te hevig is deze week. Uhhh jaaaaaa hallooo? Lekker Arubaans, geef dat dan ff eerder aan en niet nadat we erin zaten en je ons gewoon liet zwemmen en achteraf ons waarschuwde. Kan die vent wel...... ! Toen kwam ik erachter dat mijn heup bloeide, mijn arm en mijn kont flink open waren. Wat zeewater over gedaan en over! Mmmm nee het deed echt verschrikkelijk veel zeer gelukkig zijn het schaafwonden en met wat vaseline uit Nederland komt het wel weer goed. (Helaas is mijn bruine kleurtje nu iets minder) Uiteindelijk ervoor gekozen om toch maar terug te gaan naar Aruba Noord en daar gewoon lekker op het strand te gaan liggen. Oja we moesten dat verschrikkelijke, hobbelige weggetje nog over! Fuckmylife! We probeerden naar boven te rijden, maar onze wielen gingen spinnen van het zand en over de rotsen kwamen we amper heen. Uiteindelijk een andere weg genomen en dat ging prima. So wat was ik blij dat ik weer op een normale weg reed! Nooit meer!! Dacht ik.

Uiteindelijk naar een strandje hier in de buurt gereden, bij wat veiligere rotsen en een rustige zee, erg genieten en even onze wonden laten genezen. s'Avonds heerlijk gebarbecued, dat smaakte wel hoor!! Mmmmm

Toen was het alweer maandag.

Deze dag gingen we met Tessa haar ouders ook een eilandtour doen. Zij hadden een geweldige mooie rode jeep gehuurd en hier hebben we de eilandtour zeker vol mee kunnen houden. Langs Alto Vista, langs Natural Bridge, andere bruggen en mooie plekjes, verschillende strandjes, de grotten van Natural Park en uiteindelijk wilde haar ouders toch ook de Natural Pool zien. Wij dachten gelijk NEE niet weer hé!

Maar het viel nogal mee voor ons. De hobbelige weggetjes waren we al gewend natuurlijk, dus wij wisten wat er ging komen. De vader van Tessa had de tijd van zijn leven en vond het geweldig, haar moeder vond het net als ons wat spannend, maar achteraf een gave ervaring. Dit doe je in Nederland namelijk ook niet iedere dag hé! haha
's Avond heerlijke pasta a la marinara gegeten en toen op tijd naar bed. Dinsdag was het namelijk weer een normale werkdag.

Jaaaa toen ging mijn wekker om 7.00 uur in de morgen, ook dat hebben we op Aruba. Het is namelijk EasterCAMP bij YMCA. Een hele week verschillende activiteiten met de kids en tieners. Omdat het nu al woensdag is, heb ik er al twee dagen op zitten en ik kan jullie verklappen. Het is Super, maar dan ook super leuk en gezellig! De kinderen genieten, de begeleiding geniet, we maken veel gezelligheid samen en dat maakt deze week echt top.

Hoe deze hele week is verlopen gaan jullie volgend weekend pas te weten komen. Gemeen hé! Kan natuurlijk niet alles tegelijk al gaan vertellen.

Nou het is hier nu weeral 19.30 in de avond en is het tijd om zo eens eten te gaan koken. Vanavond ook weer op tijd naar bed, aangezien mijn wekker om 7.00 uur in de morgen weer gaat.

Hopelijk voelen jullie mee met mijn ervaringen, ik zal binnenkort mijn volgende ervaringen weer graag met jullie delen hoor.

Het kan zijn dat ik tussendoor nog wat vergeten ben te vertellen, maar als ik terug ben in Nederland vertel ik jullie alles in geuren en kleuren & dat is alweer over 1,5e maand. Maar eerst heb ik nog een volle planning staan met super leuke vooruitzichten voor de komende maand.

Oja nog 1 ding, die muziek hier he, die is gewoon TOP!

Ayoooooo

Een hele dikke kus,
Shan!






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shannen

Actief sinds 16 Feb. 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 5658

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: