De eerste maand is voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Shannen Bartelen - WaarBenJij.nu De eerste maand is voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Shannen Bartelen - WaarBenJij.nu

De eerste maand is voorbij gevlogen!

Blijf op de hoogte en volg Shannen

18 Maart 2016 | Aruba, Oranjestad

Bon Noche!

Daar zijn we weer met een verhaaltje van mijn afgelopen maand in Aruba. Excuses voor het ongemak! 4 dagen per week werken op Aruba is veel, de dagen vliegen voorbij, dus weinig tijd om een meer up to date verhaal te schrijven.

Maar niet getreurd in het kort zal ik het proberen uit te leggen. Even denken hoor, waar moet ik beginnen.

De afgelopen weken heb ik veel gedaan, van een werkdag, drankje, stapje tot een stranddag. Op 5 maart heb ik mijn zus en vriendin opgehaald van het vliegveld. Ik stond al eventjes te wachten, maar zag ze niet vlug. Uiteindelijk de laatste twee waren ze hoor. We zijn die avond gelijk even een lekker frietje gaan eten bij 080, ons makkelijke friettentje hier zo'n 10 meter vandaan. s'Avonds zijn we naar de kust gereden en hebben we Palm Beach laten zien. Eén drankje en toen waren ze wel erg moe! Snap ik want dat tijdverschil breekt op.

De volgende dag zijn we heerlijk naar het strand gegaan, zo 1 van de 6 die hier op Aruba te vinden zijn. Ook lekker gegeten bij de Italiaan en een vis restaurant. Zondagavond zijn we naar Moomba beach gegaan waar het altijd op zondagavond erg druk en gezellig is. Het vaste ritueel van de zondag dus.

Maandag begon mijn werkweek natuurlijk weer. Deze weken heb ik gewerkt in San Nicolas, erg leuk om dat ook eens mee te maken. Het is heel anders dan in Oranjestad Dakota. In San Nicolas zijn er veel meer kinderen op de opvang. Ik spreek van zo'n 40 tot 50 kinderen/jongeren in één opvang. Iedereen roepen en kind zijn dus je raad het al een kot vol lawaai en chaos. Uiteindelijk onder het middageten( wat bereid wordt door een geweldige kokin) werd het wat rustiger en kon ik de groep met wat meer overzicht bekijken. Wat bij San Nicolas ook heel leuk is het speel/hang plein voor de kinderen en jongeren. Ze hebben een groot basketbalveld met tribune, erg leuk voor de jongeren onder ons! Daarnaast heb ik de collega's van San Nicolas mogen ontmoeten erg leuk, want eind maart organiseren we met beiden locaties een overdag-kamp voor de kinderen en ga ik samen met Leo de jongeren begeleiden.

Daarnaast heb ik een lezing bijgewoond wat ging over pesten en Social Media. Erg interessant vond ik het en dat in het Papiaments. Ik kon het goed begrijpen en verschillende woorden kon ik er goed uithalen. de kinderen werden geïnformeerd over pesten online en dat je moet oppassen met wat je online op Social Media zet en doet. Dit vond ik erg leerzaam voor de kinderen, omdat je steeds vaker hoort van pesten online of webcammen, skypen en facetimen. Goed initiatief van de YMCA!

Die week erna heb ik een cursus dicipline bijgewoond samen met mijn collega's van de YMCA. Deze cursus was erg leerzaam en ik kan er in april nog eentje bijwonen. In deze cursus kwamen de visie, missie, regels en doelen van de organisatie de YMCA aan bod. Wat is erg positief in het team en in de organisatie en wat kunnen leerpunten zijn. In twee groepen hebben we punten benoemd. Alles werd in het Engels gecommuniceerd en soms voor mijn gemak kon ik mijn inbreng in het Nederlands doen. Ik mocht veel inbreng doen en dit werd ook zeker gewaardeerd, hiervan werd ik erg enthousiast. Deze cursus past ook bij mijn eigen visie, waardoor ik in de organisatie de YMCA goed op mijn plek zit.

Wat de afgelopen week erg leuk was om te doen was de activiteitendag organiseren bij Oranjestad Dakota. Op deze dag hebben we samen verschillende parcours uitgestippeld en activiteiten bedacht. Mijn dag begon met waterballonnen vullen. Heel leuk want er zat een waterpompje bij waar erg veel waterdruk uitkwam, uhhh nee zo was ik wel even bezig. Uiteindelijk hadden we 150 waterballonnen gevuld. ( Vraag alleen niet hoelang we hiermee bezig geweest zijn) haha. daarnaast wilden we graag ook wat muziek erbij, alleen vrouwen en stereo's aansluiten is altijd even lastig. Gelukkig kon een leraar van de school ons helpen en ja hoor we hadden de boxen even gefikst. Toen zijn we de parcours gaan uitleggen, de hapjes van de ouders kwamen binnen en toen kon de activiteit beginnen. Dan heb ik het niet over zomaar wat hapjes, lokale hapjes van Aruba, zoals pasteitjes, cakejes, kaasballetjes, kroketjes etc. Mmmmm we hebben onze buikjes rond gegeten. Een dikke pluim voor de mama's en papa's!

De kinderen waren de gehele dag enorm enthousiast! Erg leuk om te zien. Vooral omdat ik met hen waterflessenvoetbal wilde doen, dit doen we in de zomer in Nederland vaak met kinderen, maar in Aruba hadden de kinderen hier nog nooit van gehoord. In het begin was het daarom ook even wennen wat de spelregels waren en jeetje wat werd het glad op de vloer. Bij de parcours elkaar lekker aanmoedigen, een dansje tussen door op lekkere Arubaanse muziek. De kinderen hadden lol en daar ging het om! Kortom een geslaagde dag!

Oja ik heb natuurlijk ook nog wat tijd met de zus en vriendin doorgebracht. Een hapje gegeten en cocktails gedronken, die mogen natuurlijk niet ontbreken! Cosmopolitan gaat er wel in hé San?
Samen zijn we nog naar wat lokale strandjes gereden en zijn we vaak samengekomen in het Hardrock café voor een dansje en wat gezelligheid.
Gisteren met zijn alle Tessa, Jens, de meiden en ik nog een hapje gegeten, omdat het de laatste avond alweer was.

Helaas zijn de twee weken bezoek om gevlogen en heb ik vanmiddag mijn zus en vriendin weer afgezet op het vliegveld. Bedankt dames voor de gezelligheid en ik ga jullie missen!

Foto's volgen nog....

Oja wat ik vergeet te vertellen is dat we afgelopen weken nog naar Oranjestad zijn gegaan voor een shopdagje. ( en ja ik heb kleren gekocht, oeps) ! Leuk om langs de shopjes te gaan en we hebben heerlijk geluncht bij West Deck. Een heerlijk tentje aan een blauwe zee, heerlijke sapjes en tapas mmmm, als ik eraan denk zou ik morgen weer gaan. Af en toe nog wat foto's genomen hier en daar.

Morgen is is het een vrije dag in Aruba omdat het een nationale feestdag is 'Flagday'. De Arubanen vieren hun eigen vlag en zingen het Arubaanse volkslied. Er is overal wel wat te doen dus ben benieuwd. We gaan maar eens een kijkje nemen dan. Daarnaast zal er dit weekend ook nog wel een stranddagje inzitten, wat cultuursnuiven en misschien een boottochtje. Wees niet jaloers want in Nederland schijnt ook de zon! hihi

Dit was het dan weer even voor vandaag, tot snel!

Ayoooo!

Liefs Shan



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shannen

Actief sinds 16 Feb. 2016
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 5660

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: