second week at Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Shannen Bartelen - WaarBenJij.nu second week at Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Shannen Bartelen - WaarBenJij.nu

second week at Aruba

Blijf op de hoogte en volg Shannen

29 Februari 2016 | Aruba, Oranjestad

Bon Tardi!

Nu zit ik alweer twee weekjes op het allermooiste eiland. Wat veel indrukken heb ik al opgedaan en ik ben benieuwd naar de vele die nog gaan komen. De afgelopen week is weer is voorbij gevlogen.

Ik heb een hele week stage gelopen bij de YMCA en deze organisatie bevalt me top! Gezellige collega's, lieve kinderen ( af en toe zit er is een bengeltje tussen, maar ach ). Mijn Engels en Papiaments is ook een stuk beter geworden, dan ik had verwacht. Ik vind het leuk om Papiaments te leren, zodat ik ook met de aller kleinste kinderen kan communiceren en de kinderen, die oorspronkelijk van Aruba komen en nog nooit in Nederland zijn geweest. De afgelopen week heb ik mijn positie als juffrouw/begeleider naar mijn mening goed vervuld. De kinderen luisteren naar me, willen met me kletsen en spelen en aanvaarden mijn hulp. Leuk om te zien en om zo'n band op te bouwen met vele verschillende kinderen. Natuurlijk ben ik me ook gaan bezig houden met mijn onderzoek, voor school. Mijn stagebegeleidster helpt mij graag met informatie geven en het bedenken van mogelijkheden voor mijn onderzoek. Alle hulp is namelijk welkom!

Deze week ga ik de huiswerkklas extra begeleiding geven. Sommige ouders waren al blij dat er een Nederlandse Stagiaire was, om het Nederlands te verbeteren bij de kinderen. Nederlands kunnen de meeste wel, maar Papiaments en Engels blijven toch de hoofdtalen op mijn stage. Leuk om te horen!

Afgelopen weekend was een druk, maar ook zeker relaxed weekend. Vrijdagavond is onze vaste stapavond bij Gusto. Paar drankjes drinken, paar dansjes wagen en hup weer naar huis. Deze avond stonden we te kletsen naast mensen uit New York, mensen uit Colombia, Venezuela, Aruba en Nederland. Vele werken hier, wonen hier al jaren, hebben familie op het eiland of komen juist eventjes 2 weekjes op vakantie. Deze avond liep iets anders want er is namelijk altijd nog een afterparty in een Club verderop. Oké, let's have a try. Het was een gezellige avond, maar ook weer tijd om mijn bedje op te zoeken.

Toen hadden we 4u geslagen en kwam onze verhuurder onze auto ophalen. Uhh ja een lampje branden en hier moest naar gekeken worden. Om 14.00 uur in de middag zou hij de auto terug brengen. Ik zei nog zo om 14.00 uur Nederlandse tijd hé?

Je raad het al...

Om 14.00 uur niemand te zien, om 14.30 niemand te zien, om 15.00 niemand te zien en na vele berichtjes en belletjes stond onze auto om 16.00 eindelijk voor ons appartement. Oh wacht, we zijn natuurlijk op Aruba, Chillll, Relaxxx, Alles komt goed. Haha (Hopelijk went het in deze 3 maanden)

'S avonds was het FlipFlop Festival. Dit festival was op het strand van Eagle Beach. Er stonden 2 podia's ééntje van de grote artiesten reagge, R & B en de dj's. Aan de andere kant was er een house dj aan het draaien wat ook wel even leuk was. En oja jullie zullen het vast niet geloven maar het was een goedkoop festival. Dat kan hier op Aruba gewoon. Je betaalt 1,25 voor een frisdrankje. Is een half muntje. Als ik dat had geweten had ik niet zoveel muntjes gekocht, maar ach de koelkast stond ook weer wat voller met water en cola, haha. Oja Gyptian was echt n topper. Lekker meegezongen met zijn nummers en heerlijk gedanst. De muziek hier is super, als je van salsa, merengue, R & B, en reaggeton en dancehall houdt. Ik houd er wel van! Er was voor dit festival ook n line- up, maar eigenlijk is dat niet nodig op Aruba. Gyptian stond op de line- up om 21.30, maar hij was al om 20.00 uur aan het zingen. Wij stonden te dansen en opeens dacht ik hé wat een bekend nummer, of wacht het is Gyptian al. Heel de line- up sloeg dus echt nergens op.

Dit weekend heb ik ook nog gezwommen natuurlijk en even een kleurtje op gedaan. Lekker bruunen in 't zonnetje bie 't zwembad zeggen ze in Zeeland toch. Da ek ff gedaan ej.

En jaja, schoonmaken doen wij hier ook, op zondag is het ons schoonmaakdagje.

Gisteravond nog even een kijkje genomen bij Moomba beach, hier is het op zondag altijd druk en gezellig, om 1.00 uur gaat de muziek uit en is het tijd om weer fit te zijn voor maandag.

Wat we in Aruba ook zien zijn partybussen, dit zijn gekleurde bussen met toeters en bellen en alleen maar lekkere muziek. Zij laten je het eiland op een gezellige wijze zien. Deze bussen staan naast ons, dus we kunnen er eentje huren bij de buren. Ook leuk om iedere keer die harde muziek aan te horen als je net even rust wil hebben. Maar ach op Aruba is dat niet zo erg.

De komende week wordt het werken, relaxen en naar het strand gaan. We willen graag overdag eens naar Eagle beach, Oranjestad in en nog even langs de kust rijden naar andere stranden. Daar is het weekend voor toch?!

Dit weekend komt mijn zus gezellig langs voor 2 weekjes en ik zou zeggen San neem je dansschoenen maar mee, je dansjurkjes en je bikini's, want meer heb je niet nodig hoor, haha. Gaan 2 leuke weekjes worden, See you soon!

Nog eventjes een paar uurtjes bijkomen van het weekend en dan begint mijn werkweekje weer.

Iedereen werkse, genietse en (relaxe) voor deze week!

Ayoooo Saludos Shannen



  • 29 Februari 2016 - 15:32

    Miranda:

    Ola Shan
    Zo te lezen heb je het reuze naar je zin.
    Leuke stage en veel genieten.....
    Wat wil je nog meer, toch.
    Het was voor mij weer volop genieten van het lezen van je verslag.....
    Ben altijd benieuwd ookal hebben we vrijwel dagelijks contact.
    Nou, ik zou zeggen nog lekker veel genieten ...
    Yolo! Meid xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shannen

Actief sinds 16 Feb. 2016
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 5651

Voorgaande reizen:

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

16 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Februari 2016 - 15 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: